„Bardzo dobre wyniki egzaminów”, „wspaniała atmosfera”, „liczne pomoce dydaktyczne”, „nowoczesny sprzęt multimedialny”, ,, ciekawie prowadzone lekcje” czy „nauczyciele z pasją” ‒ to tylko niektóre z wielu pozytywnych opinii, które można było usłyszeć od odwiedzających naszą szkołę Gości podczas Dnia Otwartego, 25 lutego.
Te ciepłe pod adresem naszej szkoły komentarze wynikały m.in. z tego, że nasi pedagodzy przygotowali na tę wyjątkową okoliczność wiele ciekawych atrakcji. Chcieli w ten sposób udowodnić, że nauka nie musi być nudna ‒ a już na pewno nie w naszej szkole. Nasi Goście mogli doświadczyć m.in. wielu zaskakujących i brzmiących intrygująco eksperymentów chemicznych: „Ogień bez zapałek”, „Pasta dla słonia”, „Wulkan chemiczny”, „Sztuczna krew” czy „Kolorowe bąbelki”.
Fascynujący ‒ lecz niewidoczny gołym okiem ‒ świat nasi duzi i mali Goście mogli podziwiać pod mikroskopami. „Przyszli zoolodzy” mogli nacieszyć się powiększonym widokiem skóry węża, nogi muchy czy aparatu gębowego motyla, a „przyszli botanicy” oglądali aż w 400-krotnym powiększeniu organy roślinne.
Nasi Goście mogli także sprawdzić swoją wiedzę podczas quziu przyrodniczego. Do rozpoznania były pestki, nasiona oraz minerały i skały. Wielką gratką okazał się także model anatomiczny korpusu człowieka pozwalający zrozumieć, jak wyglądają i gdzie się znajdują poszczególne narządy.
Na dzieci czekały też inne atrakcje – zajęcia plastyczne, doświadczenia z elektrostatyki, optyki i zabawy logiczne. A w szkolnej świetlicy odbyły się rozgrywki w piłkarzyki, ping ponga oraz cymbergaja.
Warto również zaznaczyć, że ogromny podziw wzbudziły wykonane przez uczniów naszej szkoły modele: układu słonecznego, budowy komórki roślinnej i zwierzęcej, wulkanów oraz form polodowcowych.
Odwiedzający mieli także okazję zapoznać się z kadrą pedagogiczną, salami i pracowniami oraz z ich wyposażeniem ‒ w tym pomocami dydaktycznymi i sprzętem multimedialnym.
Mamy nadzieję, że Dni Otwarte utwierdziły wszystkich w przekonaniu, że edukacja w naszej szkole jest wyjątkowa, bo pozwala uczniom zrozumieć otaczający nas świat. W dodatku staramy się łączyć teorię z praktyką, dzięki czemu nasi uczniowie lepiej opanowują materiał i osiągają bardzo dobre wyniki na egzaminach.