Informacja dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 27 października 2025 r. dotycząca próbnego egzaminu ósmoklasisty. Uprzejmie informuję, że Centralna Komisja Egzaminacyjna udostępni materiały do przeprowadzenia egzaminów próbnych w zakresie poziomu przygotowania uczniów VIII klasy szkoły podstawowej do egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego, matematyki i języka angielskiego.
Materiały do przeprowadzenia egzaminów próbnych zostaną zamieszczone na stronie internetowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (www.cke.gov.pl) oraz na stronach internetowych okręgowych komisji egzaminacyjnych w dniu, w którym będzie przeprowadzany egzamin próbny z danego przedmiotu, o godzinie wskazanej w powyższych tabelach, tak aby umożliwić wzięcie udziału w egzaminie próbnym absolwentom oraz uczniom, którzy z różnych względów nie będą mogli uczestniczyć w tym egzaminie w szkole.
Harmonogram próbnego egzaminu ósmoklasisty:
| Dzień | Przedmiot | Godzina rozpoczęcia | Czas trwania |
| 12 stycznia 2026 r., poniedziałek | język polski | 9:00 | 150 minut |
| 13 stycznia 2026 r., wtorek | matematyka | 9:00 | 125 minut |
| 14 stycznia 2026 r., środa | język angielski | 9:00 | 110 minut |
Proponujemy, aby egzamin został on przeprowadzony w warunkach zbliżonych do obowiązujących podczas właściwego egzaminu, np. godzina rozpoczęcia pracy z arkuszem egzaminacyjnym, samodzielne rozwiązywanie zadań przez uczniów, zaznaczanie odpowiedzi na karcie odpowiedzi.
Szkołom zostaną udostępnione arkusze egzaminacyjne zawierające zadania wcześniej niepublikowane. Wszystkie materiały, w tym nagrania w formacie mp3 do zadań na rozumienie ze słuchu w arkuszach z języka angielskiego, zostaną w pierwszej kolejności udostępnione dyrektorom szkół za pośrednictwem systemu SIOEO oraz/lub serwisów OKE przeznaczonych dla dyrektorów szkół.
Zasady oceniania rozwiązań zadań będą zamieszczane na ww. stronach internetowych oraz przekazywane dyrektorom szkół za pośrednictwem systemu SIOEO w dniu następującym po dniu egzaminu próbnego z danego przedmiotu, ok. godz. 10:00.
